Verkiezingen 2021

Op 17 maart 2021 is de dag van de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Op deze pagina zal steeds meer actuele informatie te lezen zijn over o.a. campagneactiviteiten.

Studio SGP || Florian in z'n eendje

Bij het voeren van campagne voor de Tweede Kamer is contact met de kiezers voor de SGP heel belangrijk, alleen in coronatijd is dat een hele uitdaging. Daarom zullen we deze campagneperiode onder andere elke vrijdagavond vanaf ons YouTubekanaal een uitzending vanuit Studio SGP livestreamen.

Lees meer over Studio SGP en 'Florian in z'n eendje'

Verkiezingsprogramma

‘In vertrouwen’. Dat is het motto waarmee de SGP de Kamerverkiezingen ingaat. Het is ook de titel van het SGP-verkiezingsprogramma.

Het motto ‘In vertrouwen’ is bewust gekozen om in een tijd die gestempeld wordt door wantrouwen, kiezers houvast en uitzicht te geven. Lijsttrekker Kees van der Staaij zei daarover bij de presentatie dat dat vertrouwen een geloofsvertrouwen is. “Geloof en vertrouwen horen bij elkaar. Wij geloven dat er een levende God is Die regeert. Dat geeft rust en vertrouwen, ook in deze onzekere tijd.”

Download hier het verkiezingsprogramma 2021 - 2025

Download hier het verkorte verkiezingsprogramma 2021 - 2025

Kandidatenlijst

9 november presenteerde de SGP haar 35 kandidaten. De SGP heeft gelet op een goede verdeling van achtergronden en beroepen. Zo staan er naast mensen met veel politieke ervaring, ook zorgwerkers, docenten, ondernemers en boeren op de lijst. Door daarnaast te kiezen voor kandidaten uit veel verschillende regio’s en provincies, zijn bijna alle hoeken van het land vertegenwoordigd op de lijst.

Bekijk onze kandidaten

Verkiezingscongres

Het verkiezingscongres vindt plaats op zaterdag 16 januari.

Voor alle toekomstige data geldt Deo volente.

Wanneer u informatie hebt die u met ons wilt delen,
stuur dan een e-mail naar verkiezingen@sgp.nl