4 september 2019

Steun de Week van het Leven!

Van D.V. 11 tot en met 16 november 2019 vindt voor de vierde keer de Week van het Leven plaats. Een initiatief van het Platform Zorg voor Leven, waar ook de SGP deel vanuit maakt.

Dit jaar willen we in de Week van het Leven in heel Nederland huis-aan-huis een flyer laten bezorgen. In de flyer vragen we aandacht voor de grote nood van vrouwen die een abortus overwegen, de bescherming die een ongeboren kindje verdient én de hulp die er mogelijk is.

Om de verspreiding van deze boodschap mogelijk te maken, is een fors bedrag nodig. Daarom zijn we een crowdfundingsactie gestart op weekvanhetleven.nl. De SGP roept iedereen op om deze campagne financieel te ondersteunen. Doneer nu.

Waarom deze flyer?

Nog steeds vinden er jaarlijks ongeveer 30.000 abortussen plaats in Nederland. Met de verspreiding van de flyer wil het Platform Zorg voor Leven het gesprek op gang brengen over de nood die hierachter schuilgaat voor de moeder en haar kindje. Het platform hoopt dat de samenleving en de politiek zich hierdoor bewust worden van de nood en dat er meer en betere hulp beschikbaar komt.

Soms ondergaan moeders onder druk of onder dwang van de partner of de familie een abortus. Anderen zien door financiële problemen of door een instabiele relatie geen andere uitweg dan abortus. Te vaak krijgen zij geen informatie over de hulp die mogelijk is bij het uitdragen van de zwangerschap.

Leven verdient bescherming

Ook het kindje verdient zorg en bescherming. Bij iedere zwangerschap ontstaat nieuw leven en groeit er een uniek mensje. Bij vijf weken zwangerschap is er al een hartslag aanwezig. Als het kindje elf weken oud is, zijn alle organen in beginsel gevormd en hoeft het alleen nog maar verder te groeien. Abortus maakt hier een einde aan.

Wij willen dat iedereen in Nederland weet dat er alternatieven voor abortus zijn. Als er goede zorg is voor moeder en kind – praktische steun, gezondheidszorg of financiële hulp – heeft iedere vrouw nog een andere keuze!

Helpt u mee deze campagne tot een succes te maken? Steun ons via weekvanhetleven.nl.