18 mei 2012

SGP steekt licht op bij Philips

De SGP-fractie in de Tweede Kamer gaat a.s. maandag op werkbezoek bij Philips in Eindhoven. De kamerleden Van der Staaij en Dijkgraaf zullen hun licht opsteken over innovatieve projecten op het gebied van de zorg. Zeker nu de uitgaven in de gezondheidszorg de pan uitrijzen en we moeten bezuinigen, is innovatie nodig om de zorg op niveau te houden.

Op het programma staan onder andere een bezoek aan Philips Healthcare en een rondleiding door het laboratorium en de productieafdeling. Daarnaast zal een bezoek worden gebracht aan de High Tech Campus in Eindhoven waar Philips Research gevestigd is. Aan de hand van demonstraties en presentaties zal het gezelschap op de hoogte worden gebracht van alle ins en outs.

’s Avonds blijft de SGP in Eindhoven. In christelijk jongerencentrum De Pitstop is er een regioavond. Het thema van de avond is ‘naastenliefde in modern Nederland’. Kamerlid Dijkgraaf zal aan de hand van het jaarthema van de SGP, ‘oog voor elkaar’, ondermeer ingaan op de wet werken naar vermogen. Natuurlijk zal ook de politieke actualiteit aan bod komen.

Na de lezing zal Dijkgraaf in discussie gaan met Christo Weijs (CDA-fractievoorzitter Eindhoven) en de zaal. De discussie zal gaan over de ouderenzorg, kwetsbare mensen in de samenleving en de politieke actualiteit.