18 juni 2024

In memoriam - Gert van den Berg

Het bericht over het overlijden van Gert van den Berg vervult ons met droefheid. Gert van den Berg hebben we leren kennen als een aimabel mens en een kundig bestuurder. In diverse functies heeft hij decennialang veel voor de partij betekent. Hij was onder meer gemeenteraadslid, wethouder, burgemeester, Statenlid en lid van de Eerste Kamer.

Van den Berg gaf al deze functies inhoud op de hem kenmerkend manier. Zijn uitgangspunt in de politiek en het ankerpunt in zijn persoonlijke leven waren de Bijbelse beginselen. In de toepassing daarvan had hij oog voor realiteit en praktijk.

Zijn contactuele vaardigheden, humor en vertelkunst kwamen hem daarbij goed van pas. Zo wist hij de gemeenten en provincies die hij diende (Veenendaal, Sint Philipsland en Genemuiden resp. Zeeland en Utrecht) goed op de kaart te zetten. Ook als senator op het Binnenhof boekte hij mooie successen door samen op te trekken met vertegenwoordigers van andere partijen.

We wensen de nabestaanden veel sterkte toe nu ze afscheid moeten nemen van hun vader, opa, of in welke andere betrekking ze ook stonden tot de overledene. Moge de Heere hen bijstaan in deze dagen van rouw en verdriet.