6 maart 2020

Feestelijke opening Europa-kantoor SGP

Onder grote belangstelling is maandag 2 maart het splinternieuwe Europa-kantoor van de SGP geopend. Europarlementslid Bert-Jan Ruissen en Tweede Kamerlid Chris Stoffer hingen samen het bordje “SGP Eurofractie” op de voordeur.

Het ruime kantoor, met vijf werkplekken, zal het kloppend hart vormen voor de SGP-activiteiten in het Europees Parlement. Hier werken Bert-Jan Ruissen en zijn medewerkers, als die niet in Brussel of Straatsburg moeten zijn. Op den duur houden zij hier ook een politiek spreekuur en andere activiteiten.

Voor de feestelijke opening kwamen tientallen bezoekers, onder wie ook SGP-leden uit Krimpen evenals wethouder Oosterwijk uit Ridderkerk. Kamerlid Chris Stoffer kwam uit de Veluwe aangereden.

“Logisch dat het SGP-Europakantoor in Krimpen komt, want de SGP wil Europa krimpen”, zei Stoffer met een knipoog.  Hij voegde eraan toe dat Krimpen vrij centraal ligt voor de meeste SGP-leden in Nederland.

Bert-Jan Ruissen, lid van het Europees Parlement sinds de succesvolle verkiezing vorig jaar, koos bewust voor een kantoor in plaats van thuiswerken. “Thuis is voor het gezin, kantoor is voor het werk”, zo maakte hij duidelijk onderscheid.

Ruissen wil in het kantoor steeds goed contact houden met de kiezers in Nederland. “Ik ben al vaak genoeg in de ‘bubbel” in Brussel en Straatsburg. Dit kantoor zorgt voor voeling en voeding vanuit de eigen achterban.”