14 maart 2014

Dertigduizend leden

SGP passeert grens 30.000 leden

Hans den Hartog wordt in het zonnetje gezet. Deze 24-jarige economiestudent uit Ridderkerk is de gelukkige: het dertigduizendste lid van de SGP. Partijvoorzitter Van Leeuwen en fractievoorzitter Kees van der Staaij boden twee boeken aan over de SGP, een bos bloemen en taart aan. Vanuit de plaatselijke kiesvereniging was dhr. W. van den Berg aanwezig.

Van der Staaij: ‘Het is heel bijzonder dat we deze grens gepasseerd zijn. Dertigduizend is een mooie mijlpaal. Het is prettig om te merken dat jongeren zich thuis voelen bij de SGP en ik hoop dat er de komende jaren nog velen volgen!’

De SGP kende een gestage groei van gemiddeld 300 extra leden per jaar, maar het aantal leden groeit de laatste jaren echter sterker. Dat is opmerkelijk, want het gaat tegen de trend in dat de meeste politieke partijen hun ledenaantallen gestaag zien dalen. De SGP zit daarbij samen met de PvdA (52.317), CDA (56.310), SP (44.242) en VVD (33.498) bij de vijf grootste partijen qua ledenaantallen.*

*Cijfers Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen, 2014